Kinnisvara fotograafia

Kinnisvara fotograafia

Paljud kinnisvaraomanikud alustavad fotode tegemist telefoniga – tundub lihtne, kiire ja tasuta. Sul on ju hea iPhone, ja pildid “pole ju kõige hullemad”. Kuid ühel hetkel tekib küsimus:

👉 “Miks minu kuulutust eriti ei vaadata või miks tuleb ainult vale sihtgrupp?”

See ei pruugi olla hind või asukoht – vaid esimene emotsioon, mille fotod tekitavad. Vaatame lähemalt, miks DIY ehk ise tehtud kinnisvarafotod sageli eesmärgile pihta ei saa ning kuidas professionaalne kinnisvara fotograafia aitab päriselt rohkem päringuid tuua.

  • Üks korteriomanik tunnistas: “Pildid, mis ma telefoniga tegin, näitasid korterit kitsana ja imelikust nurgast. Kui neid vaatasin kinnisvaraportaali teiste pakkumiste vahel, siis tundus nagu minu oma oleks ajast maha jäänud.”

Pildid, mis ma telefoniga tegin, näitasid korterit kitsana ja imelikust nurgast. Kui neid vaatasin kinnisvaraportaali teiste pakkumiste vahel, siis tundus nagu minu oma oleks ajast maha jäänud.”
  • Airbnb rendipindade omanikud on öelnud: “Mul on väike puhkemaja. Pildid tehtud ise. Aga broneeringuid tuleb vähe, samas kõrvalküla konkurendil on pidevalt täis. Neil on ainult paremad fotod.”

Mul on väike puhkemaja. Pildid tehtud ise. Aga broneeringuid tuleb vähe, samas kõrvalküla konkurendil on pidevalt täis. Neil on ainult paremad fotod.”
  • Puhkemaja omanik: “Olen väsinud pidutsejatest ja purjus gruppidest oma puhkemajas. Tahaksin näha teisuguseid inimesi (näiteks peredega lapsed), kes peatuvad meie puhkemajas. Vajaksin ümber positioneerimist, aga telefoniga tehtud pildid lihtsalt ei kõneta õigeid inimesi.”

Olen väsinud pidutsejatest ja purjus gruppidest oma puhkemajas. Tahaksin näha teisuguseid inimesi (näiteks peredega lapsed), kes peatuvad meie puhkemajas. Vajaksin ümber positioneerida, aga telefoniga tehtud pildid lihtsalt ei müü.”

Miks DIY kinnisvara pildistamine tihti alt veab?

  • Vale valgus, kehv nurk, segadus ruumis: Telefoniga tehtud fotod jäävad sageli hämarad, kitsad ja rõhutavad pigem ruumi puudusi kui eeliseid. Sageli pildistatakse valel ajal, ruumid on koristamata või liiga isikupärased, mis takistab potentsiaalsel kliendil end sinna mõelda.

  • Tehnika ja kogemuse puudus: Professionaalsetel fotograafidel on lainurkobjektiivid, lisavalgustus, teadmised kompositsioonist ning oskus ruumi avaramaks ja kutsuvamaks muuta. Telefoniga pildistades jäävad need eelised kasutamata.

  • Aeganõudev ja tulemuslikkust pärssiv: DIY pildistamine nõuab aega nii pildistamiseks kui ka töötlemiseks, mis on kinnisvaraomaniku jaoks sageli lisakoormus ja viib fookuse põhitegevuselt ära.

  • Tulemus mõjutab päringuid: Halvad kinnisvarafotod vähendavad kuulutuse vaatamiste arvu, pikendavad müügi- või üüriperioodi ning võivad tuua vale sihtgrupi (nt pidutsejad, mitte pereinimesed).

Professionaalne kinnisvara fotograafia – investeering, mis toob rohkem päringuid

Vastuse sellele teemale leidsin juhuslikult Sean Ellise raamatust "Hacking Growth” lehekülgedel 98–99 , kus majutuseportaal AirBnb testis hüpoteesi, et kas paremad fotod kinnisvarast võiksid parandada broneeringute arvu öö kohta nende portaalis.

Professionaalne kinnisvara fotograafia – investeering, mis toob rohkem päringuid

2009 aastal avastas AirBnB meeskond, et voodikohtade broneeringud osades linnades jäävad alla portaali keskmise. Üks neist linnadest oli New York, üks peamisi turistimagneteid Ameerikas.

Kui hakati kaardistama võimalike põhjusi, siis pandi tähele, et paljude ööbimiskohtade fotode kvaliteet oli halb. Nendel piltidelt oli raske hoomata, et mille eest klient raha peaks välja käima.

Püstitati hüpotees kas paremad fotod kinnisvarast võiksid parandada broneeringute arvu öö kohta nendes piirkondades. Selleks palgati professionaalne fotograaf, kes käis objektilt objektile ja tegi uued pildid.

Kui hakati võrdlema broneerimiste statistikat UUED PILDID versus VANAD PILDID, siis avastati, et parendatud kinnisvarafotodega kohtasid broneeritakse 2 -3 korda rohkem.

  • Seda ideed, et hea fotokvaliteet tõstab broneeringute arvu, laiendati teistesse linnadesse, mille tulemused jäi alla keskmise — Pariisi, Londonisse, Miamisse ja Vancouverisse. Tulemused paranesid keskmiselt 2.5 korda kõigis nendes linnades.

  • Ajavahemikus 2010–2012 palkas AirBnb.com 2000+ kinnisvara fotograafi üle maailma, kes tegid kokku pilte 13 000-le kinnisvaraobjektile.

  • Selle tegevuse eesmärk oli tuua oma portaali majutusepakkujatele rohkem kontakte ja rahavoogu.

Ajavahemikus 2010–2012 palkas AirBnb.com 2000+ kinnisvara fotograafi üle maailma, kes tegid kokku pilte 13 000-le kinnisvaraobjektile.

Kinnisvara fotograafia

Kinnisvara fotograafia pole lihtsalt “ilusate piltide” tegemine – see on müügivahend, mis mõjutab otseselt päringute hulka ja tehingu edukust. Kui soovid, et sinu kinnisvara paistaks silma, tooks rohkem päringuid ja aitaks leida just need kliendid, keda vajad, tasub investeerida professionaalsesse kinnisvara fotograafiasse. Nii säästad aega, närve ja lõpuks ka raha – ning su kuulutus ei jää kunagi valede nurkade ja halva valguse taha kinni

  • Rohkem huvilisi ja kiiremad tehingud: Kvaliteetsed, professionaalselt tehtud kinnisvara fotod tõstavad kuulutuse nähtavust, toovad rohkem vaatamisi ja päringuid ning aitavad leida sobivamaid üürnikke või ostjaid.

  • Õige sihtgrupp: Professionaalsed fotod aitavad positsioneerida kinnisvara just sellele sihtgrupile, keda soovid – olgu pere, rahulikud üürnikud või kõrgema hinnaklassi kliendid.

  • Aja ja närvide kokkuhoid: Kinnisvara fotograaf hoolitseb valguse, nurkade, ruumi ettevalmistuse ja järeltöötluse eest, nii et omanik saab keskenduda oma põhitegevusele.

kinnisvara fotograafia